خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/10/24 - 11:36
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : استان ها
آزادی‌خواه:

خسارتی به باغداران ملایری پرداخت نشد/تنها 4 درصد از باغات ملایر تحت پوشش بیمه بودند

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: هرچه تلاش کردیم هیچ خساراتی به باغداران خسارت دیده شهرستان ملایر که به واسطه سرمازدگی در سال جاری بخش زیادی از محصولات خود را از دست دادند پرداخت نشد و تنها بخش اندکی از تسهیلات آنها امهال شد.

احد آزادی‌خواه عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص وضعیت باغات سرمازده شهرستان ملایر، گفت: هرچه تلاش کردیم هیچ خساراتی به باغداران خسارت دیده شهرستان ملایر که به واسطه سرمازدگی در سال جاری بخش زیادی از محصولات خود را از دست دادند پرداخت نشد.



نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: علی‌رغم پیگیری‌های صورت گرفته و بازدید میدانی رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس و مسئولین اجرایی از وضعیت سرمازدگی باغ‌های شهرستان ملایر مقرر شد تنها بخش اندکی از تسهیلات کشاورزان خسارت دیده امهال شود.



این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تنها حدود 4 درصد از باغداران ملایری باغات خود را بیمه کرده بودند که صندوق بیمه متحد به پرداخت خسارت آنها است، عنوان کرد: اگر در سال آینده مجددا سرمازدگی رخ ندهد کشاورزان خسارت دیده می‌توانند باغات خود را مجددا احیا کنند.



عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی ، تصریح کرد: باغ هایی که در سال جاری با سرمازدگی مواجه شده‌اند برای سال آینده در شرایط عادی به چرخه تولید باز می‌گردند اما باید به این موضوع توجه شود که این کشاورزان با توجه به هزینه بالای تولید با مشکل جدی مواجه شدند و نیازمند حمایت هستند./



پایان پیام

  • کد خبر : 374597
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار